maandag 5 januari 2015

30 jaar geleden



Ik was een meisje van 8 jaar, erg lief, maar wel complex, durfde heel weinig, spelen met andere kinderen durfde ik niet.

Op de peuterspeelzaal mocht mijn moeder niet weg, ik vond het er verschrikkelijk, en later op de kleuterschool ging het al niet beter... Een jaar extra kleuteren zou de oplossing zijn, maar helaas hielp het niet en ik moest naar een andere school, in een andere buurt, en elke dag met het busje gehaald en gebracht... Ik vond het een verschrikking.

Zoals ik mijn verdere schooltijd een verschrikking heb gevonden.

Ik kreeg de diagnose ADD (ADHD zonder hyperactiviteit) en ben ook zwakbegaafd en labiel genoemd. Dit zou ook later in de verslagen over Caitlin nog regelmatig terugkomen.

Maar gelukkig is niks minder waar, heb ik geen ADD, en ben ik ook niet zwakbegaafd en labiel!

Nadat ik al jaren roep dat Caitlin heel veel kenmerken van autisme heeft, en wij daar als gezin behoorlijk onder lijden, en de hulpverleners (sommigen uitgezonderd) over elkaar heen buitelen om ons van het tegendeel te overtuigen en haar een andere diagnose geven, zag 1 van hen heel duidelijk de ASS kenmerken bij mij wel.

Ik heb mij laten onderzoeken bij Busy People in Amsterdam, o.a. samenwerkend met Kenniscentrum Autisme in Utrecht van Annelies Spek, en daar kwam na meerdere gesprekken, niet geheel onverwacht uit dat ik autisme heb.

Dus AD(H)D, zwakbegaafd en labiel kon ik per onmiddellijk in de vuilnisbak gooien.

Ben heel benieuwd wat 2015 wat dit betreft voor ons gaat betekenen.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten